Unii spun: noi tinem credinta si lumina data sfintilor odata pentru totdeauna.
Altii spun: noi tinem credinta si lumina apostolilor si care a venit progresiv pana in secolul prezent.(Florin Laiu)
Unii spun: noi avem acelasi Dumnezeu ca si evreii Vechiului Testament.
Altii spun: noi avem acel Dumnezeu respins de evreii din Noul Testament.
Unii spun: noi marturisim mesajul intreitei solii ingeresti, demascand pacatele si vinul Babilonului.
Altii spun: noi marturisim mesajul intreitei solii ingeresti fara sa producem controverse intre noi si Babilon.
Unii spun: noi avem convingerea ca apostazia Omega a afectat in prezent biserica.
Altii spun: noi avem convingerea ca biserica nu este in apostazie, ci numai persoane individuale sunt apostaziate.(liderii. in general)
Unii spun: noi credem ca Spiritul Profetic este inspirat de Dumnezeu de la inceput pana la sfarsit.
Altii spun: noi credem ca Spiritul Profetic a primit o inspiratie progresiva, deoarece adevarul nu a putut fi inteles pe deplin inca de la inceputul istoriei.
Unii spun: noi credem ca profetii au vorbit adevarul prezent si viitor in cuvinte omenesti si inspirati de Duhul lui Dumnezeu.
Altii spun: noi credem ca profetii au vorbit inspirati de Duhul lui Dumnezeu, dar afirmatiile rezultate sunt punctul de vedere al experientei lor limitate cu Dumnezeu.(Edmond Constantinescu si altii)
Unii spun: noi credem ca in ultima perioada profetica a istoriei, Dumnezeu si-a pregatit un popor deosebit, si in acest sens El a restabilit in popor principiile si stalpii de credinta care au fost daramati pana atunci. Restabilind acesti stalpi, ei raman in continuare in picioare pana la venirea Sa.
Altii spun: noi credem ca traditia pionierilor nu trebuie sa fie traditia noastra de astazi, deoarece lumina vine progresiv. Abia am scapat de traditia altor biserici, si de aceea nu vrem sa adoptam traditia intemeietorilor pentru a nu impiedica cresterea bisericii.(Florin Laiu si altii)
Unii spun: noi credem ca Spiritul Profetic a fost dat de Dumnezeu ca un instrument ajutator (dar nu inlocuitor)pentru a distinge mai usor in Sfanta Scriptura adevarurile si profetiile mai greu de inteles (asa cum spune si EGW).
Altii spun: noi credem ca Spiritul profetic a fost dat pentru timpuri si persoane specifice si el nu poate explica un adevar care nici in Scriptura nu este destul de clar.
Unii spun: noi credem ca lumina unui nou adevar nu va contrazice niciodata lumina prezenta, ci este o continuare armonioasa a celui dintai adevar, pentru ca Dumnezeu ne conduce pas cu pas numai pe calea adevarului.
Altii spun: noi credem ca instrumentele omenesti sunt supuse greselilor si interpretarilor false, iar lumina ce pionierii o considerau inainte adevar, dupa un timp a devenit numai o treapta de tranzitie de la intuneric catre adevarata lumina.
Unii spun: noi credem ca nu este posibil ca pionierii sa fi trait in intuneric sau semi-intuneric si in acelasi timp sa aiba si darul Spiritului Profetic in mijlocul lor.
Altii spun: noi credem ca pionierii au avut multe neclaritati si divergente de pareri doctrinale, care au fost lamurite numai dupa ce generatia lor s-a stins.(Aron Moldovan, Florin Laiu si altii)
Unii spun: noi credem ca duetul nu poate fi format din trei persoane.
Altii spun: noi credem ca trioul este trei in unul si unul in trei.
Unii spun: noi credem ca a cunoaste pe Dumnezeu nu este o taina, ci este insasi viata vesnica (Ioan 17,3)
Altii spun: noi credem ca Dumnezeu este o taina ascunsa, deci in sensul acesta nu il poate cunoaste nimeni.(toti liderii)
Unii spun: Erezie se numeste tagaduirea Tatalui si a Fiului (1 Ioan 2,22-24)
Altii spun: Erezie se numeste tagaduirea Duhului Sfant.
Unii spun: In decursul istoriei au fost modificate texte biblice pentru apararea trinitatii.
Altii spun: Este posibil ca unele schimbari sa fi avut loc, dar Dumnezeu nu a ingaduit ca sa se strecoare minciuni in Scripturi.
Unii spun: noi credem ca Hristos este adevaratul Fiu al lui Dumnezeu, iesit inca din vesnicii din fiinta Tatalui, de aceeasi natura si esenta, Dumnezeu adevarat prin mostenire si numire de catre Tatal, Uns de Tatal ca Rob al Sau ca sa creeze universul si sa salveze lumea. Singurul Mijlocitor si Mangaietor care exista intre Dumnezeu si oameni.
Altii spun: noi credem ca Hristos este Fiul lui Dumnezeu doar in mod simbolic, prin numire de catre Tatal, este Dumnezeu preexistent prin Sine Insusi, co-egal si co-etern cu Tatal, co-egal si co-etern cu Duhul Sfant, a treia persoana a Dumnezeirii.(noii teologi)
Unii spun: noi credem ca Tatal nu a crutat nici chiar pe unicul Sau Fiu, ci L-a dat jertfa pentru noi ca sa ne salveze pentru vesnicie.
Altii spun: noi credem ca Tatal, daca avea cu adevarat un Fiu nascut din El, nu avea acea inima cruda ca sa il trimita sa moara pentru niste ticalosi. Care tata ar face acest lucru?...De aceea, pentru a nu parea crud in fata universului, era nevoie ca un Dumnezeu egal cu Tatal, in aceeasi pozitie suprema cu El, sa poata face acest sacrificiu in mod complet…(Dr. Alberto Treiyer (Argentina 1948-)
Unii spun: noi credem ca Duhul lui Dumnezeu este manifestarea omniprezenta a Tatalui si a Fiului Sau, de fapt plinatatea celor Doi.
Altii spun: noi credem ca Duhul Sfant este o alta persoana a Dumnezeirii care in prezent continua lucrarea lui Hristos pe pamant.
Unii spun: noi credem ca Hristos este cu trupul in acest moment Mijlocitor la dreapta Tatalui in Sanctuarul ceresc, dar in duhul Sau este omniprezent in biserica si inimile noastre.
Altii spun: noi credem ca Hristos este prezent numai in Sanctuar, iar in locul Sau a trimis o alta persoana divina ca Mangaietor.(Emil Eremie, si altii)
Unii spun: noi credem ca rugaciunea si adorarea se cuvin numai Tatalui si Fiului.
Altii spun: noi credem ca putem si trebuie sa ne rugam si sa adoram pe Duhul Sfant.(Aron Moldovan si altii)
Tu, ce ai de spus?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.