Cine a indraznit sa faca schimbari in textul scrierilor spiritului profetic?
Avem
pe cineva deosebit, care a practicat si a realizat acest lucru impreuna
cu alti editori contemporani ai săi. Iata ce marturiseste LeRoy Froom
despre ”operele” sale:
„Pot face aici o mărturisire
personală deschisă? Atunci când, între 1926 şi 1928, am fost rugat de
conducătorii noştri să ţin o serie de studii despre Spiritul Sfânt în
Uniunea Predicatorilor din America de Nord, am descoperit că, pe lângă
îndrumările nepreţuite găsite în Spiritul Profetic, nu exista practic
nimic în literatura noastră care să expună poziţia biblică în ceea ce
priveşte acest uluitor câmp de studiu. Nu existau în literatura noastră
cărţi care să vorbească despre acest subiect. Am fost silit să caut o
urmă de cărţi valoroase scrise de bărbaţi din afara credinţei noastre –
aşa cum am spus mai devreme – în vederea reperelor iniţiale şi a
sugestiilor, şi pentru a deschide perspective în vederea studiului
personal intensiv. Obţinând acestea, am pornit de acolo. Dar ei erau
hotărâţi mai dinainte să ajute. Şi zeci, dacă nu sute pot confirma
aceeaşi convingere sănătoasă că unii dintre aceşti bărbaţi aveau o
pătrundere mai adâncă în lucrurile luiDumnezeu decât aveau mulţi din
oamenii noştri referitor la Spiritul Sfânt şi viaţa triumfătoare.
Aceasta constituia o temă foarte obscură.” („Mişcarea destinului,” pag.
322) –Bărbaţii „din afara credinţei” despre care Froom a pomenit erau
„Murry, Simpson, Gordon, Holden, Meyer, McNeil, Moody, Waugh, McConkey,
Scroggie, Smith, McKensie, McIntosh, Brooks, Dixon, Kyle, Morgan,
Needham, Pierson, Seiss, Thomas, West, şi alte zeci de persoane.” (Idem,
pag. 320)
Să observam trei lucruri interesante:
1.)
Citez pe LeRoy Froom: ”Nu exista nimic în literatura noastră” – de ce? –
pentru că pionierii anului 1920 nu erau trinitarieni.
2.)
Ceea ce trebuia prezentat de LeRoy Froom în 1928, trebuia să-şi aibă
rădăcinile în ceea ce credea poporul sfinţit (referinţă la gruparea
penticostală) – mai ales în ceea ce priveşte acest subiect.
3.)LeRoy Froom îi acuză pe bărbaţii noştri de neglijare în cercetarea
adâncă a lucrurilor spirituale ale lui Dumnezeu.”(Robert Diener – „O
istorie a Dumnezeirii în BAZS,” pag. 6)
Alta
declaratie a lui Froom: „Pot afirma că lucrarea mea, ‚Venirea
Mângâietorului’ a constituit rezultatul unei serii de studii pe care
le-am ţinut în 1927 –1928 la seminarele predicatorilor de-a lungul
Americii de Nord. Nu vă puteţi imagina cât de admonestat am fost de unii
din vremurile trecute pentru că am prezentat personalitatea Spiritului
Sfânt ca a Treia Persoană a Dumnezeirii. Unii neagă aceasta – încă
neagă. Dar cartea a venit pentru a fi acceptată în mod general ca
standard.” (Scrisoarea lui LeRoy Froom către dr. O. H.Christenson, 27
octombrie 1960)
Cine a introdus erezia trinitatii in
1927? LeRoy Froom, adusa de la penticostali! Dupa ce L.Froom a reusit sa
faca acest lucru, impreuna cu alti teologi, in anul 1946 a modificat de
asemenea atat cartea ”Daniel si Apocalips” a lui Uriah Smith (aprobata
si obladuita de EGW), cat si cartea compilata numita ”Evanghelizare”.
Dupa modificarea declaratiilor antitrinitariene din acestea, Froom a
declarat: „Astfel, nota inexactă a fost ştearsă, şi nu a mai fost
adăugată în ediţiile ulterioare. Astfel, o altă eroare a fost eliminată
prin aceste revizuiri din anii 1940, din cărţile noastre oficiale şi de
altfel folositoare.” – „Mişcarea destinului,” pag. 428). După părerea
lui Froom, EGW a scris erori timp de 50 de ani, iar el le-a
corectat,dupa invavatura penticostală, revenind astfel la doctrina
promulgata la Consiliul de la Niceea 325 dH de catre Constantin cel
Mare. Aceasta este tradare față de adevar si regresie la neo-paganism.
Din păcate, invațăturile lui sunt incă prezente si valabile intre noi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.